Total Pageviews

Saturday 18 August 2012

kesayuan dan kepiluan melanda diriku.

assalammualaikum,
pagi 1syawal aku termenung sendirian,resah dan gelisah melanda hatiku ini.aku sedih atas pemergian kawan aku semasa aku form 4 dan form5.mendengar berita kematiannya pada pagi jumaat lalu akibat kemalangan jalanraya.aku begitu terkejut diatas pemergiannya.
dizaman persekolahan dahulu,arwah banyak bertanya tentang hal agama padaku,walaupun aku hanya tahu ilmu agama sedikit sahaja,aku akui arwah begitu minat mendalam mempelajari ilmu agama di atas keikhlasan hatinya.mengenang peristiwa itu,aku tertanya tanya pada diriku ini yang penuh dengan dosa,mengelumang dengan perkara negatif.aku rasa menyesal sangat,aku tidak tahu bagaimana diriku ini apabila aku dijemput tuhan dengan keadaan aku tidak bersedia.aku takut takut pada yang esa,tetapi aku tetap melakukan perkara yang dilarang.aku merasakan diriku yang pernah mempelajari ilmu agama,tetapi aku tidak amalkan.aku terfikir bagaimana arwah dialam barzah,aku takut apabila aku berada dalam kubur yang penuh kegelapan,dibaluti dengan kain putih,adakah aku bersedia?????aku takut ya allah...aku takut menghadapimu dengan keadaan kotor,aku ingin kembali kepadamu dengan keadaan yang bersih.aku ingin sangat kembali kepangkal jalan ya allah.kau berikan aku hidayahmu,aku mohon sangat agar kau berikan aku peluang,kau bagi aku petunjuk ya allah.aku harap aku berubah untuk menjadi hambamu yang soleh.aku mohon agar kau tetapkan imanku dengan islam,dekatkan aku dengan ilmu agama agar aku beroleh syafaat darimu ya allah....

No comments:

Post a Comment